Nasze wartości
Pedagogika Marii Montessori
Nauka angielskiego przez immersję językową
Rodzicielstwo bliskości. Porozumienie bez przemocy
Muzyka i ruch
Sensoplastyka®
Kontakt z naturą
Pedagogika Marii Montessori
Obserwacja i podążanie za dzieckiem według jego indywidualnych zainteresowań i potrzeb.
„Edukacja nie jest tym, co robi nauczyciel, lecz naturalnym procesem zachodzącym w człowieku” – dr M. Montessori
Stwarzamy warunki, w którym dziecko samodzielnie zdobywa wiedzę i nowe doświadczenia. Dziecko samo decyduje o miejscu, formie, czasu pracy. Materiały są dostosowane do zainteresowań i możliwości rozwojowych.
Nauka angielskiego przez immersję językową
„Zanurzenie” się w języku poprzez otaczanie się nim na co dzień. Zdaniem wielu specjalistów ten sposób jest najbardziej skuteczną metodą nauki języka.
Rodzicielstwo bliskości. Porozumienie bez przemocy
Budowanie autentycznej relacji opartej na szacunku do małego człowieka.
Termin „rodzicielstwo bliskości” (ang. Attachment Parenting, AP) utworzył William Searsa, który zaczerpnięty został z filozofii rodzicielstwa, wychowania praktykowanego od dawna. Dziecko z rodzicami tworzy silną więź emocjonalną, która ma wpływ na kształtowanie relacji z innymi ludźmi. W myśl rodzicielstwa bliskości:
- Wspieramy karmienie piersią
- Chętnie nosimy, kołyszemy w nosidle
- Aktywnie słuchamy
- Płacz dziecka to komunikat dotyczący jego potrzeb
- Gwarantujemy bezpieczną przestrzeń na odpoczynek i sen dostosowany do indywidualnej potrzeby dziecka.
- Porozumienie bez przemocy
- 1.Fakty
- 2.Uczucia
- 3.Potrzeby
- 4.Prośba, oczekiwania
Muzyka i ruch
Spotkanie z żywą muzyką, mamy w naszym klubiku pianino, wszystkie instrumenty perkusyjne dla dzieci, gitarę, ukulele a nawet waltornie. Ciocie chętnie na nich grają. Na zajęciach wykorzystujemy elementy E.E Gordona i metodę ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.
Sensoplastyka®
To zajęcia prowadzone przez założycielkę, trenera z certyfikatem. Sensoplastyka® wpływ na stymulację wszystkich zmysłów. Wpływa pozytywnie na rozwój sensomotoryczny, poznawczy, społeczno-emocjonalny, kompetencje intra i interpersonalne.
Kontakt z naturą
Jeśli chcemy, aby dzieci szanowały i doceniały przyrodę muszą odkryć jej wartość i znaczenie. Ideą „Leśnych harców” jest zwrócenie uwagi na piękno przyrody i traktowanie jej jako naturalnego towarzysza.
Poprzez spacery do lasu, na plac zabaw, zajęcia w kuchni błotnej, zmieniającym się kąciku przyrodniczym, tworzeniu aktywności aby dzieci mogą jej doświadczać i eksperymentować.